Docente, coach, lerares, juf, begeleider, specialiste...

Joke Ramdhani Academy

Geef het beestje maar een naam. Wat je ook kiest, ik ben er in ieder geval om jou te helpen. Ik help je graag op weg in de wereld van Online Advertising, Website optimalisatie, Data analyseren en eigenlijk alles dat raakvlakken heeft met onze favoriete zoekmachine Google.

 

Ik ben Joke Ramdhani. Sinds 2015 Google Specialiste en sinds 2017 Google Partner.

 

Na mijn HBO studie Marketing & Communicatie en Premaster Marketing, heb ik jaren gewerkt in diverse branches, veelal als Marketeer, Communicatie- of PR-medewerkster. Na enkele jaren als Sales Representative in de Benelux te hebben gewerkt, ging ik weer aan het werk in de marketing, maar dan de kant die mij altijd al aantrok; online marketing. Altijd al, is misschien wat overdreven, maar Google en Google Ads wekten mijn interesse al op het HBO, waar we in die tijd (I'm that old) nog moesten inbellen om te kunnen surfen. Helaas beschikte ik toen niet over een eigen website, waar ik mee kon oefenen en kon ik dus nergens deelnemen aan de opleiding. Tot ik die kans rond 2015 wel kreeg en met beide handen aanpakte.

 

Enkele vragen aan de persoon achter POP Marketing; Joke Ramdhani: 

 

Wat doet POP Marketing?

Ik help bedrijven bij hun online zichtbaarheid en vindbaarheid. En wanneer de potentiële klant is bereikt, zorg ik ervoor dat hun ervaring op de website ideaal verloopt.

 

Waarom ben je dit gaan doen?

Eerlijk? Omdat ik dit in loondienst deed voor een schijntje hahahah. Maar ook omdat ik bij mijn laatste werkgever de maandelijkse Google Ads kosten terug bracht van € 9.000 naar € 2.000 met behoud van hun conversies. Meer kon ik daar uiteindelijk niet meer bereiken. Maar ik wilde dit voor iedereen doen die het nut van online marketing inziet!

Ook merkte ik tijdens de Corona pandemie, dat ondernemers hun budgetten zagen slinken en veelal zelf aan de bak wilden met bijvoorbeeld Google Ads. Die kwamen van van een koude kermis thuis. Toen besloot ik om mijn kennis te gaan delen en online les te gaan geven. Want ja...ik wilde vroeger ook heel graag lerares Nederlands worden!

 

Waarom vind je het zo belangrijk om dit te doen?

Omdat ik nog veel te vaak slechte websites zie of bedrijven niet goed kan vinden op internet. Zelfs gratis Google Mijn bedrijf accounts die niet worden gebruikt en organische zoekresultaten die zo slecht zijn, dat er geen (GRATIS!) klikken uit zullen volgen. Zoveel gemiste kansen.

 

Komt het voort uit passie?

Absoluut! Ik werkte in loondienst en heb mezelf van ‘offline’ marketeer naar online marketeer omgeschoold door alle trainingen bij Google in Amsterdam te volgen. Toen ik bij mijn werkgever alles uit de Google campagnes had gehaald dat erin zat, wilde ik meer. Zij zagen dat en motiveerden mij om voor mezelf te beginnen. En nu mag ik dat kunstje dus doen voor iedereen die mij inhuurt! Hoe leuk is dat?!

 

Met welke klanten werk je het liefst?

Met iedereen die het nut van mijn werk inziet. Online marketing kost geld, maar als je het goed doet, verdient het zichzelf terug.

 

Aan welke projecten heb je met veel plezier gewerkt de laatste tijd?

Ik werk met veel plezier aan alle projecten. Dat is absoluut waar. De ene is een grotere uitdaging dan de ander, maar ik ga niets uit de weg. Het geeft natuurlijk wel een fijn gevoel wanneer een keten met 500 locaties voor jou kiest, maar ik vind het net zo leuk om de boekhandel van het winkelcentrum als klant te hebben.

Ik vond het wel onwijs leuk om deze online leeromgeving te bouwen. Het was en is ontzettend veel werk, maar o zo leuk. Hier ben ik dus wel extra trots op!

 

Wat vind je het mooiste aan je werk?

Dat alles meetbaar is. Ik kan de doelgroepen/klanten heel gedetailleerd in kaart brengen en targeten, maar ik kan ook aantonen welk zoekwoord het meeste geld oplevert. Ik wil dus nooit meer horen dat marketing alleen maar geld kost!

 

Als iedereen een kloon van jou zou zijn, hoe ziet de wereld er dan uit?

Saai toch? Wat moeten we zonder diversiteit. Bah, ik zit er niet op te wachten om de rest van mijn leven met een kloon van mezelf door te brengen. Dan valt er niets te leren en ontdekken.

 

Wat is je favoriete YouTube-filmpje?

De laatste keer dat ik hartelijk heb moeten lachen om een YouTube filmpje was gisteren, omdat het mij aan mijn moeder deed denken (sorry, mam). Ik zal 'm even delen met je: Koffiestress

En deze is ook fantastisch: Bezuinigen

 

Waar kunnen mensen je ‘s nachts voor wakker maken?

Dat zou ik eigenlijk niet proberen als ik jou was! Slaap is heilig.

 

Hoe ziet je ideale zaterdagavond eruit?

Dat hangt echt van de voorgaande week af. Een avond niets doen vind ik geen straf, maar meestal staat er wel iets op de planning. Een ideale zaterdagavond is een avond waarop ik uitgerust ben, de kids gezellig op bed krijg, lekker ga eten, waarna ik weer eens leuk gek ga doen met mijn vriendinnen. En dan het liefst de volgende dag geen hoofdpijn!

 

Wat is je grootste ergernis?

Mensen die hun frustraties op hun kinderen uiten. Racisme. Onrecht. Oorlog.

 

Ik ben enthousiast over je aanbod, wat is de eerste stap?

Let’s talk! Ik maak graag kennis. Vervolgens maken we duidelijke afspraken en spreken we wederzijdse wensen en verwachtingen uit. En dan…ga ik aan het werk!

 

Wat kunnen we van jou verwachten als we gaan samenwerken?

Wanneer je in zee gaat met POP Marketing, krijg je te maken met een professionele partij. Ik communiceer helder, maak duidelijke afspraken en probeer alles begrijpelijk te maken en houden voor de klant. Ik ben geen marketingbureau die jou eenmaal binnen haalt en vervolgens maandelijks stilletjes factureert, terwijl je niet eens weet voor wat.

Ik ga voor maximaal resultaat met het beschikbare budget. Ik heb al eerder maandbudgetten met 60% kunnen verlagen, tegen dezelfde hoeveelheid conversies. Dat geeft een kick!

En wil je zelf aan de slag? Of samen? Volg dan de cursussen van de Academy. Ik vind het superleuk me te verdiepen in de klant, dus ook om samen met jou, online, jouw doelen te bespreken en daar samen naar toe werken.