Tips
Gefeliciteerd, je eerste campagne is een feit! Wanneer de looptijd verstreken is en je meer ervaren bent in het begrijpen van de resultaten, kun je de volgende stap zetten en je marketingfunnel gaan implementeren. Hebben mensen wel geklikt, maar niet gekocht? Dan is er wel interesse gewekt! Zorg ervoor dat je zichtbaar blijft en in de volgende advertentie net wat meer informatie geeft, waaronder de voordelen en jouw unieke punten. Misschien heeft de bezoeker nog niet helemaal door wat voor een toegevoegde waarde jouw product of dienst heeft (niveau van bewustzijn noemen we dat). Zorg er dan voor dat de bezoeker de noodzaak ziet van jouw product of dienst, creëer een ‘probleem’ dat er eigenlijk nog niet was. En laat merken dat jij de perfecte persoon bent om dat ‘probleem’ om te lossen (een autoriteit op dit gebied).
Merk je nou dat je op een bepaalde boodschap minder respons krijgt van een doelgroep? Dan weet je dat je net iets te vroeg bent met die boodschap voor die groep en dien je een stapje terug te doen.